dinsdag 21 februari 2012

Segovia

Dit weekend ben ik voor de laatste keer met de au pairs een weekendje weg geweest.
We zijn naar Segovia en Madrid geweest.
Segovia is een erg mooi stadje met heel veel geschiedenis en oude gebouwen.
Het is een uurtje van Madrid vandaan, dus zeker de moeite om een keer te bezoeken als je in Madrid bent.
Ik zou jullie met een paar fotootjes een beetje een beeld van Segovia proberen te geven.



Dit is Segovia vanuit het Alcazar gezien.
Het ziet er een beetje sprookjesachtig uit en vooral die sneeuwtoppen op de achtergrond vind ik het een erg mooi effect geven.


Het Aquaduct.
Dit is het bekendste plekje van Segovia.
Midden in de stad staat er een728 meter lange Aquaduct.
Het aquaduct is vroeger gebouwt om water van de rivier na de stad te vervoeren

De kathedraal.
Deze foto heb ik vanaf plaza mayor gemaakt.
In Spanje zie je zoveel kathedralen maar dit vind ik toch wel echt 1 van de mooisten vanaf de buitenkant gezien.
De binnenkant was niet heel bijzonder. 

Het Alcazar.
Een super mooi kasteel dat iets meer uit het centrum van de stad ligt, waardoor je vanaf de toren een super mooi uitzicht over de stad hebt zoals je op mijn eerste fotootje zag.
Je kan voor 5 euro naar binnen en het is leuk om te zien.

Dit is gewoon een fotootje van een paar mooie gebouwen in Segovia.
Ik vond de huizen er hier allemaal apart en oud uitzien.
Anders als in andere oude steden in Spanje zoals Cuenca en Toleda.

Als ik moet kiezen tussen de oude steden uit midden Spanje die ik heb gezien: Cuenca, Toledo, Aranjuez en Segovia.
Dan vind ik Segovia de mooiste!



3 opmerkingen:

  1. Ziet er prachtig uit! Nu krijg ik ook zin om weer naar spanje te gaan!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er hartstikke leuk uit! Gaaf je dat ook in Spanje zit!

    BeantwoordenVerwijderen