dinsdag 17 januari 2012

Valencia

Ik zit nu alweer een tijdje als au pair in Spanje.
Ik heb al een paar leuke steden en bezienswaardigheden gezien:
Madrid, Valencia, Toledo, Aranjuez, Cuenca zelf..
En aankomend weekend ga ik naar Granada waar het beroemde Alhambra staat..

Maar mijn favoriet is nog steeds Valencia en daarom wil ik paar hotspots van Valencia met jullie delen:


Het strand..
Dit vind ik bijna altijd het leukste plekje van een stad.
Ik kan de hele dag op het strand in het zonnetje zitten, mensen kijken en van de zee genieten.
Heerlijk!!!


Ciudad de las Artes y Ciencias.
oftewel de stad van kunsten en wetenschappenOp deze foto zie je maar een klein stukje van deze 'stad', maar het staat vol mooie gebouwen en een soort van kleine zwembadjes zoals je op dit plaatje ziet.
Het allerleukste hier vind ik dat je voordat je bij 'de stad' aankomt eerst door een heel mooi en leuk park moet lopen wat ontzettend groot en mooi is.
Heerlijk om gewoon een dagje te genieten!


Plaza del Ayuntamiento 
dit is een super mooi plein in het midden van het centrum van Valencia.
Naast de mooie fontein staat het er vol palmbomen en hangt er altijd een gezellige sfeer.
Deze foto is op nieuwjaarsnacht genomen, het hele plein was versiert met lichtjes en een grote kerstboom.

De boulevard.
Als je het strand oploopt vanaf de plek waar de haven eindigt, kom je langs allemaal leuke eet tentjes waar je genoeg keuze hebt en heerlijk kan eten.
Het is hier erg gezellig, en je hebt een hartstikke mooi uitzicht op het strand en de zee.

1 opmerking:

  1. Heee hallo wat leuk....dat is ook zo je zit in Spanje nu...je moeder was toch geweest bij je in december.......hoe gaat het??? leuk hoor deze post..hoelang blijf je nog daar???..liefs van mij...Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen